FAQ

FAQ

Welke informatie over mijn websitebezoekers ontvang ik?

U ontvangt van ons bezoekrapporten van legitieme bedrijven die relevant zijn voor uw organisatie. Een bezoekrapport bevat de volgende bedrijfsinformatie:

- Bedrijfsnaam

- Adres

- Postcode

- Vestigingsplaats

- Telefoonnummer

- Website

- Linkedin-bedrijfsprofiel

Welke pagina’s van uw website bezocht zijn + hoe lang, hoe men uw website heeft gevonden: rechtstreeks of via zoekwoorden en indien hier sprake van is informatie over herhaalbezoeken


Wat kan ik met een bezoekrapport?

Upsell-kansen bij reeds bestaande klanten signaleren en inventariseren en doelmatig verkoopgesprekken voorbereiden.

Daarnaast bent u uw concurrentie een stap voor, u weet namelijk precies wie er interesse hebben in uw producten of diensten en de bezoekrapporten helpen u uw bestaande SEA- en SEO-campagnes goed te benchmarken.

Ik doe niet aan internetmarketing, heb ik dan wel iets aan LeadWizard?

Absoluut! Zolang uw website bezoekers trekt kunt u LeadWizard inzetten.


Is dit hetzelfde als Google Analytics?
Zowel Google Analytics als LeadWizard leveren inderdaad informatie over bezoeken op websites, maar de doelen verschillen:

Google Analytics helpt u uw website te verbeteren. LeadWizard richt zich op het verbeteren van uw verkoop.

LeadWizard genereert informatie voor commerciële doeleinden; de informatie is accurater, recenter en veel uitgebreider dan de informatie die u van Google Analytics krijgt.

LeadWizard genereert meer en relevantere leads en levert daarmee een hogere kwaliteit dan Google Analytics.


Wat is de meerwaarde van LeadWizard als ik al aan internetmarketing doe?
Meer rendement! Internetmarketing is redelijk passief. LeadWizard maakt uw sales en marketing actief. Actieve opvolging werkt! Door de inzet van LeadWizard kunt u alsnog contact leggen met al die websitebezoekers die niet besloten hebben zelf contact met u op te nemen.

U kunt tevens uw advertising campagnes beter afstemmen op uw ‘publiek’, u weet tenslotte precies welke bedrijven uw website hebben bezocht en dus voldoen aan uw verwachtingen.


Kan ik LeadWizard inzetten als ik weinig bezoekers op mijn website heb?

Helaas is LeadWizard nog niet interessant voor u. U kunt beter eerst door middel van SEO, SEA en de inzet van bijvoorbeeld social mediacampagnes het aantal bezoeken aan uw website verhogen. Wij brengen u graag in contact met internetmarketingspecialisten.


Is het gebruik van LeadWizard legaal?
Jazeker, LeadWizard is volledig legaal. LeadWizard voldoet aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens, deze wet heeft namelijk alleen betrekking op natuurlijke personen. LeadWizard slaat in geen geval gegevens op van natuurlijke personen.

Ook voldoet LeadWizard volledig aan de ‘Cookiewet’ en de Telecomwet. LeadWizard plaatst onder geen beding cookies op de computer van bezoekers en is ook op geen enkele andere wijze in strijd met de Telecomwet.​


Delen jullie informatie met derden?
Nooit, LeadWizard deelt geen gegevens over uw website met derden. De medewerkers van LeadWizard hebben ook alleen toegang tot informatie die u aangaat, wanneer u daar nadrukkelijk toestemming voor geeft.


Hoe zit het met de privacy van mijn potentiële klanten?

We kunnen ons voorstellen dat contact opnemen met potentiële klanten waarvan u de informatie hebt verkregen via LeadWizard ongemakkelijk kan zijn. Echter, het kan op een heel subtiele manier. We geven graag een paar tips:

Probeer in te schatten hoe dringend de behoefte van de potentiële klant is. Als een bedrijf snel een oplossing zoekt die u kunt bieden, wordt het meestal zelfs op prijs gesteld dat u actief actie onderneemt.

Is er sprake van een minder dringende behoefte, dan dient u ervoor te kiezen iets voorzichtiger te werk te gaan. Als er niet onmiddellijk een oplossing nodig is, duurt het keuzeproces binnen een bedrijf langer. Ook u dient dan meer tijd uit te trekken om uw prospect te ‘verzilveren’.

Een openingszin van een telefoongesprek met een potentiële klant zou kunnen zijn: “Kan het zijn dat u interesse hebt in…?”. Dit is een opening voor een inhoudelijk gesprek, de potentiële klant voelt zich gehoord en het contact zal als vanzelf aangenaam zijn. Een proactieve houding wordt doorgaans zeer gewaardeerd.

Voelt direct bellen niet goed aan, dan kunt u ervoor te kiezen op een laagdrempelige manier contact te leggen. Linkedin is hiervoor een uitstekende tool, bezoek profielen van mensen die werkzaam zijn voor uw potentiële klant en zie of er op die manier een contact kan ontstaan.